Gure Ikastetxeko Hezkuntza Proiektuaren oinarri den filosofia pedagogikotik abiatuta, eta Integrazio Sentsorialaren Teoriari jarraikiz, zentzumen anitzeko estimulazioaren edo estimulazio multisentsorialaren plano horretan ere lan egiteko beharra antzeman genuen, ikasle guztien ikaskuntza, harremana eta bizikidetza ez ezik, ongizate indibiduala bera ere sustatzeko; izan ere, teoria horren arabera, sistema sentsorialek, bestibularrek eta propiozeptiboek gorputzari eta gorputzaren mugei buruzko informazioa ematen digute, segurtasuna ematen digute hiru dimentsioko espazio batean, eta eragina dute ikusmenaren eta entzumenaren bitartez jasotzen dugun informazioaren interpretazioan.
Gogoeta egiten, bibliografia aztertzen eta esperientziak bilatzen bi urte eman ondoren, SNOEZELEN guneak teknologia sofistikatuko metodologia direla uste dugu, potentzial pedagogiko izugarria duena, eta gaitasun eta trebetasun horiek garatzeko lagungarri izan daitekeena. Horregatik, HEZKUNTZA ESKU-HARTZE MULTISENTSORIALEKO GUNE bat sortzea erabaki dugu: SNOEZELEN aretoa, ikasteko eta erlaxatzeko gune bat, hezkuntza etapa guztiak dituen hezkuntza zentro integral arrunt batean, Haur Hezkuntzatik Goi Mailako LHra, curriculumean eta eskola ordutan txertatuta, eta haur guztiei zuzenduta, haur bakoitzaren garapen potentziala (arreta emateko eta kontzentratzeko gaitasuna, esplorazioa, esperimentazioa, zentzumenen integrazioa, gorputzaren kontzientzia, erlaxazioa eta mindfulness-a) goiz estimulatzeko.
Zentzumen anitzeko ikasgelak oinarrizko lau printzipio ditu::
- Adierazpen hizkuntzak eta sormen gaitasunak garatzea.
- Gorputza, harremanetarako eta komunikaziorako ardatz.
- Integrazioa eta inklusioa.
- Ongizatea eta osasuna.
Zentzumen anitzeko ikasgelaren funtsezko helburua honako hau da: pertsonaren garunak hainbat zentzumenen estimuluak jasotzea estimulu egoera kontrolatu batean, egokitutako erantzunak eman ahal izan ditzan. Egokitutako erantzun horiek atmosfera jakin batean gertatzen dira, eta espazioaren diseinua, erabilitako materialak eta hezkuntza esku-hartze egokia lagungarri dira sentsazio primitiboak, holistikoak, eduki emozional handikoak deskubritzeko, norberarekin eta munduarekin berriz bat egiteko. Ikasle bakoitza bere berezitasunean artatzea da kontua, eta gako gaitasunen irakaskuntza-ikaskuntza prozesua nola sustatu daitekeen zehaztea, betiere inklusioa, hezkidetza, aniztasunaren erantzuna eta irakasleen hezkuntza berrikuntzarako prestakuntza aintzat hartzen dituen ikuspegitik begiratuta.
Hezkuntza maila
- Haur hezkuntza
- Lehen hezkuntza
- DBH
Hizkuntza eredua
- B eredua
- D eredua